مجله صنعتی

مجله صنعتی وبلاگی برای معرفی موضوعات صنعتی و معدنی است که به شما کمک می کند که به پاسخ سوالات خود برسید.

مجله صنعتی

مجله صنعتی وبلاگی برای معرفی موضوعات صنعتی و معدنی است که به شما کمک می کند که به پاسخ سوالات خود برسید.

  • ۰
  • ۰

خرید کلرید منیزیم

کلرید منیزیم MgCl2 یک ترکیب مهم با کاربردهای مختلف در صنایع غذایی، کشاورزی، بهداشت، دارویی، چرم، به عنوان خوراک دام و محصولات زراعی، تعمیر و نگهداری جاده ها، صنعت ساینده و کاربردهای صنعتی است بنابر این بسیاری برای خرید این ترکیب شیمیایی دست به جستجو و بررسی می زنند. ما در این توضیحات برای محصول کلرید منیزیم برایتان در مورد خرید کلرید منیزیم، قیمت کلرید  منیزیم و کاربردهای کلرید منیزیم می گوییم. پس تا پایان این مقاله با شیمی گستر همراه باشید.

خرید کلرید منیزیم همانطور که گفتیم به دلیل کاربرد های بالایی که دارد برای شرکت هایی که نیاز دارند بسیار ضروری است و برای سازمان ها و شرکت ها اهمیت دارد. ما در شرکت شیمی گستر به تولید کلرید منیزیم می پردازیم و بر این تلاش هستیم ک محصول کلرور منیزیم خوب با کیفیتی مناسب در اختیار مشتریان خود قرار دهیم. مهمترین استفاده و مورد کاربردی که برای کلرید منیزیم نام برده میشود استفاده به عنوان محلول ضد یخ و برای کنترل یخ بزرگراه ها وهمچنین تثبیت گرد و غبار و بیابان هاست.

بیشتر بخوانید: خاصیت ضد یخ کلرید منیزیم MgCl2

کلرید منیزیم چیست؟

منیزیم کلرید یا کلرید منیزیم یا کلرور منیزیم و یا نام رایج کلرید منیزیم صنعتی با فرمول شیمیایی MgCl2 با جرم مولی 95.211 گرم بر مول می باشد که شکل ظاهری بی رنگ یا سفید دارد. این ماده پرکاربرد و مفید است و با استفاده از سنگ معدن منیزینت (Magnesite) تهیه میشود. منیزیم کلرید بی آب دارای 25.5% منیزیم بنیادی از نظر جرم است. این نمک ها از نوع هالیدهای یونی معمولی هستند  که در آب بسیار محلول هستند.

کلرید منیزیم هیدراته را میتوان از آب نمک یا آب دریا استخراج کرد و فرآوری و استفاده نمود.

همچنین بخوانید: آرایش الکترونی منیزیم کلرید

این ترکیب شیمیایی به شکل طبیعی به صورت نمک وجود دارد که می تواند از رسوبات دریاچه ها برداشت شود. حلالیت بالای این محصول در آب، آن را برای تصفیه فاضلاب، مکمل های خوراک دام، تثبیت جاده ها، مواد ضد حریق و غیره مناسب می سازد.

کاربرد کلرید منیزیم

کلرید منیزیم در صنایع بسیاری استفاده دارد که در لیست و توضیحات زیر آنها را برایتان توضیح می دهیم.

  • کنترل یخ در جاده ها
  • استفاده در صنعت نساجی
  • استفاده در مواد ضدحریق
  • استفاده در باغ داری و کشاورزی
  • استفاده برای تصفیه فاضلاب

خاصیت ضد یخی کلرید منیزیم و MgCl2

خاصیت ضد یخی کلرید منیزیم و MgCl2

کاربرد MgCl2 در کنترل یخ

از منیزیم کلرید برای یخ زدایی در دماهای پایین بزرگرراه ها ، پارکینگ ها و پیاده روهای کنار جاده استفاده میشود. کلرید منیزیم با کاهش پیوند ها در یخ کمک می کند تا ماشین های برف پاک کن جاده را با بازده بیشتری پاک کنند. باید دقت گردد که کلرید منیزیم دوبرابر کمتر از کلرید کلسیم به بتن آسیب می رساند. همچنین مقدار کلرید منیزیم هنگام استفاده برای یخ زدایی باید تحت کنترل باشد. زیرا ممکن است باعث آلودگی محیط شود.

استفاده از کلرید منیزیم برای کنترل یخ یا جلوگیری از تشکیل بلورهای یخ برروی سطوح آسفالت و بتنی توسط شهرداری ها و راهداری ها استفاده متداولی است. البته برای دماهای پایین استفاده از محلول کلرید منیزیم استفاده بیشتری دارد.

در مقاله ای در سایت شیمی گستر که در ابتدای مقاله لینک آن را برایتان گذاشتیم گفتیم که در برخی مقالات علمی اشاره شده است که از کلرید منیزیم در کنار اوره و کلرید کلسیم و محلول نمک نیز استفاده میشود و همچنین برای دماهای -10 و کمتر از کلرید منیزیم بیشتر استفاده می گردد.

  • ۰۱/۰۴/۲۱
  • مجله صنعتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی