مجله صنعتی

مجله صنعتی وبلاگی برای معرفی موضوعات صنعتی و معدنی است که به شما کمک می کند که به پاسخ سوالات خود برسید.

مجله صنعتی

مجله صنعتی وبلاگی برای معرفی موضوعات صنعتی و معدنی است که به شما کمک می کند که به پاسخ سوالات خود برسید.

  • ۰
  • ۰

همایش روز صنعت و معدن در استان کردستان در شرایطی برگزار شد که جای خالی تولیدکنندگان و صنعتگران برای بیان مشکلاتشان احساس می‌شد.

به‌گزارش از سنندج، همایش روز صنعت و معدن در شرایطی امروز با حضور مسئولان ارشد استانی در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کردستان برگزار شد که جای خالی تولیدکنندگان و صنعتگران برای بیان مشکلات و دغدغه‌هایشان پشت تریبون سخنرانی احساس می‌شد.

در این مراسم که با حواشی زیادی روبه‌رو شد، ابتدا همایش با نیم ساعت تأخیر آغاز و طبق روال گذشته باز هم مسئولان سخنران و فعالانی که جلسه برای آنان برگزار شده بود، تنها مستمع! تعداد سخنرانان آنقدر زیاد و خسته‌کننده بود که باعث نارضایتی حاضران در جلسه شد تا جائی‌که تعدادی زودتر از اتمام مراسم، سالن را ترک کردند.

البته مجری برنامه خود بیشتر از سخنرانان به سخنرانی و اظهارات بی‌ربط از مسئولان استانی و شهری می‌پرداخت! که آن هم بیشتر مدیریت جلسه را به هم زده بود.

زمان برگزاری جلسه در حالی 2ساعت طول کشید و سخنرانی‌های زیادی توسط مسئولان صورت گرفت، که جای خالی تولیدکنندگان و صنعتگران کردستانی برای بیان مشکلاتشان پشت تریبون مراسمی که با عنوان "روز صنعت و معدن" برگزار شده بود، بیشتر احساس می‌شد تا اینکه بعد از پایان سخنرانی استاندار، چند نفر از تولیدکنندگان از جای خود بلند شد و درخواست چند دقیقه وقت جهت طرح دغدغه‌هایشان را کرد، ابتدا مجری برنامه می‌خواست که حرف‌های این فعالان عرصه حوزه تولید را قطع کند که نماینده ولی‌فقیه در کردستان اعلام کردند "که وقت با آنان است، بایستی در این مراسم وقتی برای بیان مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران اختصاص داده می‌شد".

این تولیدکننده کردستانی با بیان اینکه بروکراسی اداری کمر تولیدکننده را شکسته و درخواست رفع این معضل را داریم، گفت: از استاندار درخواست اجرای فرمانداری ویژه سقز را داریم تا مدیران شهرستان ارتقا و بتوانند کارهایمان را در محل سکونت خود انجام دهند.

یکی دیگر از تولیدکنندگان با تأکید بر اینکه امنیت سرمایه‌گذاری فراهم شود، اظهار کرد: کسانی هستند که تمام سرمایه‌ و دارایی خود را بدون رانت و دریافت سرمایه در این حوزه گذاشته و به خاطر ورشکستگی خانه‌شان در حال مصادره است، برخی از صنعت‌ها اکنون دیگر از بین رفته و پاسخ‌گو نیست.

 تولیدکننده دیگر کردستانی از مسئولان خواست که جلسه اختصاصی را ویژه طرح مشکلات فعالان این عرصه برگزار کنند. مسئول بانک و حوزه‌ای 22 مرتبه بنده را برای دریافت تسهیلات به تهران فرستاده است!

یکی دیگر از تولیدکنندگان با بیان اینکه تولید در کشور مرده و مسئولان استانی نیز با تصمیماتشان میخی دیگر بر تابوتِ تولید زده و اصلاً مشکلاتمان برایشان مهم نیست، تصریح کرد: از استاندار کردستان انتظار می‌رود که به گزارشات مسئولان استانی بسنده نکنند و به صورت میدانی مشکلات واحدهای تولیدی را بررسی کنند، برخی‌ها زمین برای واحد تولیدی گرفته اما در دیوار برای اجاره گذاشته و تغییر کاربری داده‌‌اند، نمی‌دانیم این زمین‌ها را چطور می‌گیرند، 20 ماهه به استانداری مراجعه کرده و هنوز مشکل واحدم رفع نشده است.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان نیز همچنان پشت تریبون سخنرانی ماند و با سعه صدر دغدغه این تولیدکننده را گوش داد و گفت: حق باشماست. بروکراسی اداری باید حتماً حذف و مجوزهای بی‌نام برای سرمایه‌گذاران اخذ و کنار گذاشته شود، حتماً این وعده را می‌دهیم که این مسیر را کوتاه کنیم.

وی با بیان اینکه بنده معتقدم این جلسات باید برای طرح مشکلات و دغدغه‌های فعالان این عرصه برگزار شود، گفت: از مدیرکل حوزه استاندار خواسته که به صورت هفتگی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کردستان را برگزار کنند.

زارعی‌کوشا خطاب به مدیران اجرایی و رؤسای بانک‌ها تصریح کرد: تعهداتتان را بعد از مصوبات اجرایی کنید و بعد از جلسه حق رد آن را ندارید، اگر مدیری نمی‌تواند با این شیوه کار و گره‌کشایی کند و در خدمت مردم باشد، از استان کردستان تشریف ببرد کما اینکه بنده نیز این رویکرد را قبول نخواهم کرد.

به گزارش تسنیم؛ ‌حوزه صمت استان کردستان در طول 8 سال اخیر جزو پرحاشیه‌ترین حوزه‌های استان بوده که علی‌رغم تغییر مدیریت در این حوزه، اما همچنان این رویکرد ادامه و نارضایتی تولیدکنندگان از متولیان امر ملموس و مشهود بوده که نمونه آن در همایش امروز رسانه‌ای شد.

بی‌توجهی مسئولان سازمان صمت استان کردستان به تولیدکنندگان در حالی صورت گرفته که رهبر معظم انقلاب همواره بر حمایت از تولیدکنندگان در داخل کشور تأکید فرموده است، امری که نادیده گرفته شد

  • ۰۱/۰۴/۲۳
  • مجله صنعتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی