مجله صنعتی

مجله صنعتی وبلاگی برای معرفی موضوعات صنعتی و معدنی است که به شما کمک می کند که به پاسخ سوالات خود برسید.

مجله صنعتی

مجله صنعتی وبلاگی برای معرفی موضوعات صنعتی و معدنی است که به شما کمک می کند که به پاسخ سوالات خود برسید.

  • ۰
  • ۰

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ عزیزالله قربانی، معاون سازمان صنایع کوچک ایران مهمان ویژه هجدهمین نشست سراسری فن‌بازارهای منطقه‌ای و تخصصی کشور که در مجموعه ایرانیان قزوین برگزار شد، ابتدا به ارائه گزارشی از وضعیت واحدهای صنعتی و مشکلات عمده آن‌ها پرداخت و اظهار کرد: در حال حاضر از مجموع ۷۶هزار واحد صنعتی در کشور تعداد ۱۲هزار و ۶۷واحد تعطیل هستند که عمده دلایل تعطیلی این واحدها کمبود نقدینگی و مواد اولیه نبود بازار و فرسودگی واحدهای تولیدی از مهم‌ترین دلایل تعطیلی واحدهای تولیدی است که از فن‌بازارها درخواست می‌کنیم دلایل اصلی تعطیلی واحدهای تولیدی را شناسایی و برای حل آن‌ها راهکار ارائه کنند.

او افزود: از ۲۹فن‌بازار منطقه‌ای کشور تعداد ۱۸فن‌بازار با متولی‌گری شرکت شهرکهای صنعتی اداره می‌شوند.

قربانی با اشاره به برنامه‌های سازمان صنایع کوچک در حوزه توسعه فناوری، نوآوری و ارائه خدمات توسعه کسب‌وکار گفت: در راستای حمایت از استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرکها و نواحی صنعتی و فناوری در سال گذشته تعداد ۱۴۸قرار داد واگذاری به مساحت ۴۸هکتار با شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد شد.

این مسئول صنعتی از ایجاد ۶شهرک فناوری تخصصی در کشور خبرداد و افزود: این شهرکها در زمینه صنایع غذایی و بیوتکنولوژی در مشهد، قطعات خودرو در تبریز، الکترونیک و صنایع غذایی در ارومیه، فناوری نوین در اصفهان، صنایع شیمیایی در فارس و کانی غیر فلزی در همدان است که با هدف ایجاد زیر ساخت‌ها در تامین امکانات فیزیکی و خدمات نرم‌افزاری برای ارتقای توان رقابت‌پذیری واحدهای صنعتی راه‌اندازی شده است.

قربانی ادامه داد: با راه‌اندازی ۳۸کلینیک کسب‌وکار در شهرکهای صنعتی کشور اقدامات مهم دیگری از جمله ایجاد و توسعه فن‌بازارهای منطقه‌ای و مراکز مبادله فناوری با سایر کشورها در راستای تامین نیازهای فناوری صنایع، نفوذ فناوری‌های نوین، بهبود فرایند مبادلات فناوری و ارتقاء خدمات در اولویت سازمان قرار گرفته است.

این مقام مسئول افزود: همچنین ۱۸فن‌بازار منطقه‌ای با مسئولیت شرکت شهرکهای صنعتی و همکاری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری فعال شده‌اند.

در این نشست همچنین کمال محمدی مشاور رئیس پارک فناوری پردیس، حسین ساروخانی رئیس هییت مدیره کارگزاران فن‌بازار منطقه‌ای استان و نماینده بروکرها در شورای عالی فن‌بازار کشور، شهریار غمامی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پرشیا فن‌آوران کیمیا و ایمان رهنما فلاورجانی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان الماس فناوران گیتی حضور داشتند.

  • ۰۱/۰۴/۰۹
  • مجله صنعتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی