مجله صنعتی

مجله صنعتی وبلاگی برای معرفی موضوعات صنعتی و معدنی است که به شما کمک می کند که به پاسخ سوالات خود برسید.

مجله صنعتی

مجله صنعتی وبلاگی برای معرفی موضوعات صنعتی و معدنی است که به شما کمک می کند که به پاسخ سوالات خود برسید.

  • ۰
  • ۰

معرفی آهن آلات موجود در بازار

با توجه به اهمیت زیاد کیفیت ساختاری آهن آلات، در این محتوا پر فروش ترین آهن آلات بازار را به شما معرفی کرده‌ ایم تا مناسب ترین محصول کاربردی را از بازرگانی‌های معتبر بدون واسطه و مستقیم خریداری کنید.

آهن

آهن آلات ساختمانی از دسته مهم ترین مصالح برای ایجاد اسکلت و ساختار ساختمان‌ها هستند که استفاده از مصالح با کیفیت و درجه یک تنها به حفظ مقاومت سازه‌ها کمک می‌کند. در واقع هر یک از آهن آلات ساختمانی دارای ترکیبات مختلفی از فلزات هستند که با توجه به عناصر مختلف، دارای مقاومتی متفاوتی از یکدیگر هستند.

معرفی آهن آلات موجود در بازار

برای خرید مقاطع فولادی باید بتوانید کیفیت محصولات را از یکدیگر تشخیص بدهید چرا که میزان آلیاژ و فولاد به کار رفته شده در ترکیبات ساختاری انواع لوله، ورق، میلگرد و... با یکدیگر متفاوت است و از طرفی اختلاف قیمت بالایی خواهند داشت. در ادامه ۳ محصول پر فروش بازار را مورد بررسی قرار داده ایم تا قبل از خرید آهن الات ساختمانی با انواع و ویژگی‌های آهن آلات نام برده، آشنایی داشته باشید.

انواع میلگرد

میلگردها از دسته میله‌های بلندی هستند که عمدتا از جنس فولاد بوده و با سایزهای مختلفی نیز به تولید می‌رسند. در واقع عمده ساختار اصلی میلگردها به این صورت است که به صورت آجدار ساخته می‌شوند و آج میله‌گرد در بتن گیر می‌کند و در برابر فشار و عوامل طبیعی، سازه مقاومت خوبی از خود نشان خواهد داد. همچنین میلگردها دارای سایزهای مختلفی هستند و شرکت‌های سازنده مطابق با استانداردهای خاصی محصولات را به تولید می‌رسانند که این عوامل موثر بر قیمت میلگرد خواهند بود.

اما در این میان عده ای از تولید کنندگان، آهن الات ساختمانی را بر اساس استانداردهای موجود تولید نمی کنند که این عامل موثر بر قیمت و کیفیت خواهد بود.

میلگرد ساده یا A1

میلگرد ساده یکی از انواع محصولاتی هستند که روی سطح خود هیچگونه آج و برجستگی ندارند و دارای سایزی بین ۶ الی ۲۰ میلی متر نیز هستند که با علائم س۲۴۰ نیز نشان داده می‌شوند. میلگرد A1 دارای کمترین میزان کربن است و به همین دلیل دارای قابلیت شکل پذیری، جوش پذیری و انعطاف خوبی هستند که متقابلا قیمت ورق استیل و محصولات دیگر نیز تحت تاثیر عناصری همچون کربن خواهد بود.

میلگرد آجدار یا A2

میلگرد A2 نیز یکی از انواع میلگردهای آجداری هستند که به نسبت میلگرد ساده مقاومت بالاتری داشته و در مقایسه با سایر میلگردهای دیگر سختی پایین تری دارند. از میلگرد آجدار برای ساخت خاموت و دیوارهای برشی استفاده می‌شود.

میلگرد آجدار A3

میلگرد A3 که دارای آج جناقی است؛ دارای مقاومت، جوش پذیری و شکل پذیری خیلی خوبی نیز هست و به دلیل داشتن میزان بالای کربن، مقاومت بالاتری به نسبت میلگرد A2 و A1 دارد ولی جوش پذیری و شکل پذیری کمتری نسبت به دو محصول نام برده خواهد داشت.

میلگرد A4

میلگرد A4 نیز با مشخصه آج ۵۰۰ و ۵۲۰ شناخته می‌شود و با میزان بالایی از کربن نیز ساخته می‌شوند. در واقع این میلگرد دارای ظاهری متفاوت از سایر محصولات است و دارای انعطاف و جوش پذیری مناسبی هستند. در واقع قیمت میلگرد، ورق استیل و قیمت ورق آلیاژی و محصولات دیگر وابسته به نرخ مواد اولیه است که با توجه به نوع و گریدی که دارند قیمت گذاری می‌شوند.

انواع ورق استیل

ورق استیل یا ورق استنلس استیل که به دو دسته ورق بگیر و نگیر تقسیم می‌شوند، با آلیاژهای مختلفی به تولید می‌رسند که وابسته به نوع تولیدی که دارند، مناسب استفاده در صنایع خاصی نیز خواهند بود. در ادامه انواع سری ورق استیل را با توجه به نوع و کاربردی که دارند، به شما معرفی کرده ایم:

ورق استیل سری ۳۰۰

استیل سری ۳۰۰ یکی از رایج ترین محصولات بازار، دارای گریدهای ۳۰۳، ۳۰۴، ۳۱۶، ۳۲۱، ۳۰۵ و ۳۴۷ هستند. در واقع رایج ترین محصول پر فروش بازار استیل ۳۰۴ است. از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد ورق استیل سری ۳۰۰ داشتن خواصی همچون مقاومت به خوردگی، قابلیت جوش پذیری و انعطاف بالا و غیر مغناطیسی بودن است.

ورق استیل سری ۴۰۰

ورق استیل سری ۴۰۰ دارای میزان کمتری از کربن هستند و کروم و مولبیدن بیشترین میزان ترکیبات استیل سری ۴۰۰ را به خود اختصاص داده اند. در واقع این نوع ورق استیل دارای جوش پذیری کم، مقاومت بالا بوده و از همه مهم تر ضد زنگ نیز هستند. استیل سری ۴۰۰ دارای گریدهای ۴۳۰، ۴۲۰ و ۴۱۰ است. همچنین استیل گرید ۴۰۰ مقاوم در برابر سایش بوده و استیل گرید ۴۲۰ مخصوص ساخت قاشق و چنگال است. استیل گرید ۴۳۰ پر کاربرد ترین استیل مناسب برای استفاده در دکوراسیون داخلی است.

منبع

  • ۰۲/۱۲/۲۳
  • مجله صنعتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی